Vilken turdag!

Publicerat: 2011-07-06 Kl: 19:00:00 | I kategori: Allmänt


Efter en avskedslunch på Nacka Forum med tjejerna åkte jag ner till hamnen för att hämta matbroschyren från BVC. När jag kommer tillbaka till bilen ser jag en lapp i rutan.. Det första jag tänkte var "varför har bara jag fått reklam på rutan när ingen annan har?".. Vänder på bladet och inser att jag fått en P-bot... Men vafan jag visste att jag hade lagt ut p-skivan och när jag kollar närmare på varför jag fått en böter så står det "Parkerad utöver tillåten tid"

Blir såklart skitförbannad tills jag inser att det är jag som gjort ett 500kronors misstag... Självklart snurrig som man är så har jag skrollat helt galet på p-skivan och får inse mitt dyra misstag. Packar in Li i bilen och kastar in vagnen därbak och åker hemmåt. Vi nästa parkering ser jag parkeringsvakten och skyndar dit för att fråga hur jag kan gå tillväga för att förklara mitt misstag. Kändes så taskigt när jag hade varit duktig och lagt fram p-skivan, stod inte längre än man får och så missar man på att man själv snurrat fel...

Vakten kommer fram till mig och jag förklarar mitt misstag och frågar om det finns något jag kan göra. Han var inte alls som alla andra otrevliga p-vakter utan frågade vad jag hade gjort och ville att jag visade att jag varit på BVC. Sagt och gjort, han sa att han trodde på mig och menade på att han inte alls ville vara jävlig. Utan kan man styrka det man säger så går det att ordna. Blev jätterörd och fick tårar i ögonen så gav jag honom en kram! Han markulerade parkeringsboten och gjorde min dag! Vet inte vad han heter, men företaget heter Robur AB och jag fick ta en bild av den snälla parkeringsvakten!


Onsdagshjälten på Robur!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0