Dagarna flyger förbi!

Publicerat: 2011-06-27 Kl: 16:00:00 | I kategori: Allmänt


Läänge sen jag uppdaterade nu! Usch och fy på mig, men vi har varit i stugan hela helgen och där fanns varken internet eller mobiltäckning! Sköönt! Underbart att vara onårbar och bara känna lugnet. Jag kan annars kolla min fb flera miljoner gånger om dagen! Det är inte normalt! Så jag har försökt att dämpa ner det lite på antalet inloggningar. Det har funkar rätt bra. Försöker att inte logga in på mobilen utan använder mig av datorn så mkt som det bara går. Förhoppningsvis kan jag försöka hålla antalet inloggningar nere.



I torsdags åkte vi upp till Dalarna! Blev en visit hos mamma och fick även träffa lilla mormor :) God mat och goda jordgubbar och sen en kvällspromenad i regn och rusk. Hann med att träffa Emelie & Jejje en snabbis innan himlen öppnade sig! Sen hem och bädda ner lilltutan och sen slog vi på en film å somnade gott! Fredag morgon åt vi frukost med Helen som kom förbi för att vinka av sig innan hon far till Rhodos och jobbar i sommar! Min tjejj som ska vara ifrån oss så läänge, usch! :( Men är såklart superglad för hennes skull! Svängde förbi pappa på vägen upp till stugan i Närsen och hejjade lite på honom.

Midsommarafton tillbringades med Viola & Ingemar samt ett par bekanta till dem. När vi kom fram blev hundarna som galna och sprang runt överallt! Selma som är en blandras mellan collie och schäfer har 100gånger mer energi än Gaston och de lekte i oändlighet!




Vi bakade en liten midsommarkrans till lilltutan, dock var den inte sådär superrolig och lätt att sätta på huvudet. Får öva mer tills nästa gång! Men lika söt är hon för de!

Mammas lilla kulla! :)

Mot kvällen kom all jäkla mygg och knott och jag blev uppäten som vanligt,.. men men! Vi fick god mat och grillat och en liten tjej som inte kunde sova, övertrött och pipig. Hon somnade inte förrens pappa hade henne i famen och satt ute på altanen med resten av folket. Vi har kommit fram till att det är alldeles för tyst, det är ett annat lugn där uppe. Sen kunde vi lägga över henne i en resesäng som vi lånade. Toppen bra att ha ju! Ska köpa en sån för våra semestrar och besök hos vänner då det är lätt att packa med sig!



På lördagen åkte vi lite fyrhjuling och spelade kort med Viola & Ingemar! Åt mat hela tiden gjorde vi också... Lilltutan somnade som en stock när tiden var inne då vi satt i vardagsrummet och tittade på tv. Hundarna röjde runt och sprang in och ut hela dagen och Gaston var märkbart trött! Haha, har aldrig sett han så slut! :)





På söndagen packade vi väskorna och åkte tillbaka till storstaden efter att ha avnjutit en god älgstek i stugan!
Kan säga att jag gärna hade stannat kvar några dagar till! Har nog aldrig varit så lugn i mig själv. Längtar tillbaka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0