Idag var första gången hon tog nappen!

Publicerat: 2011-03-30 Kl: 21:38:22 | I kategori: Allmänt


Idag vid skötbordet var Li så himla ledsen och bara av ren nyfikenhet så provade jag att stoppa in nappen, och den fick vara kvar! Hon tuttade på där och låg och tittade, sen åkte den såklart ur efter några sekunder, men hon tog den iaf! Provde igen och då nappade hon en bra stund för att vara första gången. Men sen tog hungern över och då fanns det inget alls som dög förutom maaat! :) Men hon gjorde det iaf, duktig tjej! Kan vara bra att ha en napp för tröstningssyfte känner jag. Men har varit lite anti napp eftersom jag har hört så mkt skit om det. Att det ger snett bett, svårt att sluta med osv. Vi får se helt enkelt om hon fortsätter ta den eller vad som händer.

Kommer dock aldrig att ge henne nappen när hon är glad bara för att hon ska ha en napp. Finns inge värre än barn som är glada och springer runt med en napp i munnen. För napp som tumme, finns inte många barn som springer runt med en tumme i munnen som är glad eller leker. Så därför är jag lite försiktig med nappen så man inte skapar några onödiga moment som sen blir ett problem att lära bort. Men ska aldrig säga aldrig, vi får se!


Li med sin napp för första gången!

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag är nästan tvärt om ;) Är där och petar in nappen så fort M "tuggar" på sina händer, för jag vill VERKLIGEN inte att han ska börja suga på tummen!

Det blir så himla svårt att sluta med, tummen finns ju alltid där.. Nappen kan man ju ta bort :)

2011-03-30 @ 23:08:17
URL: http://emmahoel.blogspot.com
Postat av: Jennifer

Ja, det är nog olika hur vi än är. Men jag ville heller absolut inte att hon skulle suga på tummen för alla bakterier, fel på tummarna osv. Man hör så mkt. Men min barnmorska sa att hon tycker tummen är bättre just för att barn som oftast suger på tummen bara gör det i situationer då de behöver lite trygghet eller är ledsna. Hon har sett så många föräldrar som stoppar i nappen i munnen fast barnet är glad och snäll och då sa hon att hur ofta ser man ett barn som leker som har tummen i munnen som ett barn med napp. Ja jag vet inte.. Hon får välja, det blir väl i slutänden de som gäller ändå ;)

2011-03-31 @ 12:17:45
Postat av: sofia

napp ger inte snett bett! :)

dom kan få lite konstigt ställda tänder om dom har napp 24/7 men detta går tillbaka. den infon fick jag av tandläkaren.



napp är toppen, dom har sug å snuttbehov och det är skönt om nått annat än tutten kan trösta. och det är inga problem att sluta, den dan den sorgen ;)

2011-03-31 @ 12:59:44
URL: http://soffilina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0