Tvättmedel?

Publicerat: 2011-03-31 Kl: 16:30:00 | I kategori: Allmänt


En fråga till alla föräldrar, vad använder ni för tvättmedel när ni tvättar ert barns kläder?
Man har ju hört så mkt om allergier osv. vet att man inte ska lyssna på allt, men vi har iaf köpt parfymfritt tvättmedel. Kom dock att tänka på att vi fortfarande har samma sköljmedel som luktar äpple. Kanske är hyckleri att använda ett parfymfritt tvättmedel sen ovanpå de ett skölmedel med massa parfym,.. Inte tänkt på det alls förrän nu när jag skriver! Har dock reducerat mängden sköljmedel för att det inte ska bli för stark lukt, vad puckat,.. Varför ens bry sig om att köra parfymfritt och barnvänligt tvättmedel om man ändå häller på ett sköljmedel med äppellukt, kan ju knappast vara parfymfritt? ;)


Sen försöker vi även tvätta hennes kläder separat just för att det ibland kan vara rätt mkt hår på våra strumpor ifrån djuren. Försöker att separera våra kläder och Li´s kläder, men det är inte alltid hennes kläder täcker en hel maskin, knappt en halv. Samtidigt är hon ju i våran miljö hela tiden och det är hår i soffan, men kan man reducera mängden hår så kanske det är bra. Får hoppas hon inte blir allergiker, men det är tydligen inte så vanligt att bebisar blir de om inte föräldrarna är det sa vår barnmorska. Vem vet, alla säger olika! ;)

Kommentarer
Postat av: Emma

Vi kör på tvättmedel och sköljmedel av märket Neutral! Började med det när jag var gravid, för jag tyckte att ALLA sköljmedel luktade illa och så starkt att jag inte kunde ha kläder på mig.. Idéer! ;)



Jag tycker att Neutral är skitbra, kläderna blir jättemjuka och mysiga. Sen att dom är svanenmärkta och rekommenderade av Astma- och allergiförbundet är väl ett plus.. Billiga är dom också!



Förut använde vi Vias tvättmedel och Softlans sköljmedel.

2011-04-01 @ 09:16:40
URL: http://emmahoel.blogspot.com
Postat av: Jennifer

Jag använder samma som du gjorde innan du bytte. Men kanske dags att byta även sköljmedlet, men tycker de är så tråkigt om inget luktar nytvättat... :/

2011-04-01 @ 15:22:26
Postat av: sofia

jag använde parfymfritt å sånt rekomenderat av astma och allergiförbundet när kerstin var upp till 3mån tror jag, både tvättmedel och sköljmedel. men numer tvättar vi hennes ihop med våra :)

2011-04-02 @ 15:43:48
URL: http://soffilina.blogg.se/
Postat av: Elin o co

Vi har inte tagit nån hänsyn till det, hade faktiskt inte ens en tanke på det :D

Kanske är bra precis i början när dom kan vara lite känsliga eller så är det bra att härda dom med en gång ;)

Kramar

2011-04-05 @ 14:31:40
URL: http://wtgtexas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0