Gastons MH

Publicerat: 2011-05-29 Kl: 22:52:00 | I kategori: Allmänt


Förlåt för kass uppdatering! Har varit så mycket så jag har verkligen inte hunnit vara aktiv i bloggen! Jäklarns!
På söndag blev det tidig morgon då vi klev upp vid 7 för att åka till Gagnef för att göra Gastons mentaltest! Såå nervös var jag, trodde jag skulle dö, men när vi väl var framme så kändes det som att det får gå som det går. Jag vet vad jag har för hund och vet vad det är för hund som följer med mig hem!

Gaston är en hund som inte har behovet av att vara nära andra människor, men så fort personen i fråga har anslutit sig till flocken så är han som en familjemedlem. Lär han dessutom känna personen så blir han alltid glad att träffas och visar sin glädje över mötet. Men allt annat runt omkring kan han lika gärna vara utan. Vi första mötet med mentalbeskrivningsgruppen luktade han och hälsade, sen när vi skulle prata med testledaren så var allt ok, han tyckte det var lite jobbigt när hon skulle klämma och känna på honom, ingen aning om vad han tyckte var obehagligt för på utställningar osv har det aldrig varit ett problem.

Testet gick vidare till jakten där det krånglade med linan och bytet drog aldrig iväg som det skulle så det momentet gjorde vi om 3 gånger. Gaston sprang alla gånger och den andra gången även till testledaren som gömde sig i skogen då de istället fick lov att dra banan manuellt. Vidare till aktivitet där han vankade runt lite, åt lite gräs satte sig. Sen var det dags för avståndsleken då blev han taggad att springa iväg och han sprang fram till testledaren och när han såg att de var en människa skällde han och sprang fram och tillbaka då figuranten lockade på honom och försökte leka. Han tog tag i trasan lite men var lite osäker. Vidare till dumpen där han såklart reagerade men flydde inte utan skällde på den blå overallen och var jättenyfiken och ville fram och se vad det var för något! Vid passagerna så gjorde han en liten båge första gången, på tillbakavägen nosade han lite sen var det som glömt. Skramlet stannade han upp och tittade på, blev lite överraskad men gick upp på skramlet utan hjälp. När vi sen kom till spökerna så visade han flera hotbeteenden och sa åt dem att här ska de minsann inte komma och ta min matte! Kontrollerade båda spökerna och när jag gick fram en bit till spöket tog han själv kontakt med figuranten. Testledaren bad mig vad jag trodde mig höra "Gå fram till spöket och krama" Jag tänkte för mig själv att såhär gjorde jag minsann inte på Texas mh men ok, klart jag kramar spöket om hon säger det så sagt och gjort! Jag går fram till spöket och kramar om samtidigt som spöket då i sin tur kramar mig tillbaka, då testledaren ropar, "du behöver ju inte krama spöket"... Jag skriker tillbaka "vad sa du dåå?" På kramavstånd fick jag som svar tillbaka och vi alla brister ut i skratt.... Så när vi ändå höll på så tänkte jag bjuda lite på mig själv!

Leken och skotten gick kalas, skotten brann av medan vi lekte och han fortsatte med dragkampen, han släppte in ens. Duktiga hund! Satt igår och skrev om mentaltestet i ett word dokument för att kunna klistra in det här på något vis, men det verkar inte vilja. Så är det någon som vet hur man kan göra för att få in ett textdokument så tar jag gärna emot tips och hjälp!

Ska försöka skriva om det i sifferform annars, men det kan ta ett tag! Är som sagt supernöjd över resultatet! Duktiga hund! Nyfiken i en stut samtidigt som jag kan bli lite överraskad!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Fin liten tjej ni har, så söt. Kul att kika in i din blogg. Var du på nån loppis när du var här. Kram Mimmi

2011-06-02 @ 06:52:19
URL: http://hemmetarminvra.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0