Fy fan vilken jävla resa...

Publicerat: 2011-11-13 Kl: 21:39:49 | I kategori: Allmänt


Fick ett panik rus och tog tåget till Dalarna för att hjälpa pappa att flytta ur huset och hjälpa han att städa. Jag vet egentligen inte varför jag gör det,.. men jag tror det kommer kännas bättre då jag vet att han kommer in i nya lägenheten i tid och kan lämna över nyckeln och veta att det är städat och klart. Jag bara måste göra det här. Så kanske man slipper oroa sig över honom längre. Det blir nog bra! Har städat ur och torkat ur alla skåp och hyllor i köket och varit i hans nya lägenhet. Superfin! Kommer nog bli fint de där! :)
Men.. Nu till det värsta som hänt mig på länge! När jag skulle gå av tåget så stoppade jag ner Li i vagnen och förberedde mig på att gå av tåget. Samlade ihop alla grejjer då det kommer en tjej som frågar om hon får ta sig väska före och så helt plötsligt kom hela lämmeltåget förbi mig och en man som redan gått av tåget stannade på perongen för att fråga om jag ville ha hjälp ut med vagen. Jag tackade såklart ja och när han hjälp mig av så sa han att jag skulle sluta vara så snäll och låta folk gå före utan att det bara var och ta för mig. Kom helt av mig och fortsatte upp mot rulltrappan och fortsatte tala med mannen. När jag kommit upp insåg jag att jag inte hade min väska med mig! Fick panik och började dra vagen tillbaka och mannen sa att han vaktar vagnen så jag kunde springa tillbaka, men hann inte ens ner till järnvägen då tåget redan började rulla.... Tackade mannen (som jag för övrigt pratat med under resan då han hade två hundar med sig) för att han hjälpte mig och började i panik leta efter någon att prata med eller ett nummer jag kunde ringa. Ringde till kundtjänst och fick till svar att jag skulle kontakta hittegods på måndag... Jag grät och frågade om man inte på något vis kunde få tag i tåget och lokföraren, och fick till svar att det går inte. Förklarade att jag hade min lilla tjej med mig och alla hennes nödvändiga saker låg där i, men fick ett nej ändå. Spang hem till mamma i panik och frågade om jag fick låna bilen till Falun för att försöka hitta tåget då det var slutstaionen. Mormor skjussade mig och under tiden ringde jag till kundtjänst igen och fick då prata med en annan kille som bad mig vänta. Han räddade min dag. Han tog sig tid att kontakta lokföraren och berättade att tåget stod på stationen för att städas. Han hade fått tag i konduktören som ställt undan min väska! Jag hoppade ur bilen i Falun och sprang mot tåget och fick tillbaka min kära väska!
rstår ni hur glad jag blev? Men efteråt blev jag arg! Hur kan de på kundtjänst ha så olika värderingar? Hur kunde den ena killen promt säga att det inte gick att få kontakt med tåget och den andra guidade mig med konduktörens hjälp till att få min väska?.... Ris och Ros! .... Jag hoppas mina hjärnceller kommer tillbaka snart för jag orkar inte glömma bort mer saker.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0