Skrik och panik!

Publicerat: 2011-11-22 Kl: 19:32:24 | I kategori: Allmänt


Jag vet inte vad men idag har det inte alls varit någon bra dag, den började som vanligt lugnt och skönt! Tog till och med en rask powerwalk och en dusch efteråt. Kände mig glad och sen kom både Anton och faster Jenny och käkade lunch med oss. Jag & Angelica åkte till Nacka forum å kollade lite på kläder. Li behövde en pyjamas, och byxor. Sprang runt där å kollade sen en mysig fika!

Sen blev det bara en massa stress och röj,.. Skulle skynda mig hem för att hinna lämna över bilen till Anton som skulle iväg och repa.  Sprang in på affären med Li under armen. Tungt, okontrollerat och stressigt. Slutligen hemma och dags att börja med mat! ... Allt sket sig och Li skrek å grät.. Kände bara hur paniken kom och såsen blev skit så fick kasta och göra om.. Svetten började rinna och tillslut så fick jag lov att ge henne en burk mat mellan matlagningen. Men när hon väl fick sin mat så var det inte så intressant längre och hon tittade hellre på spisen där all mat kokade över.... Irriterad samtidigt som man har en trött unge är ingen vidare kombination, det kan jag lova!

Slängde i mig lite mat medans jag mutade Li med en majskrok efter hon käkat. Sen i med henne i vagnen så jag kunde rulla in till tvättstugan eftersom hon inte har NÅGRA rena kläder att ha på sig, så behövde jag ju tvätta. Mellan skrik och panik så skyndade jag mig att sätta henne i badet och duscha av henne sen på med ren blöjja och pyjamas fort som bara den. Värma välling och sen var det godnatt!

Nu sitter jag här med ett kök som är överfullt av disk, tvätt överallt, grusiga golv och en trött mamma. Men jag har en underbar unge som sover sött i sin säng.. Jag måste ändå vara nöjd, trots att det har varit jobbigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0