Hål i örat på bebisar?!

Publicerat: 2011-10-10 Kl: 22:06:33 | I kategori: Allmänt


Detta är min personliga åsikt och absolut inte menat som något påhopp om någon känner sig träffad. Men jag kan inte för allt i världen förstå hur man kan ta hål i öronen på små barn! Varför? Varför i hela världen vill man utsätta sitt barn för den smärtan och värk som det bli efter att man tagit hål i öronen? Kan tänka mig att det är många som får svårt att sova för att det gör ont osv. Jag tycker att barnen ska få välja själv när de är stora nog att kunna. Att kläcka ur sig något som "det är bättre att ta hålet nu så slipper de smärtan när de kommer ihåg" är ju vansinnigt!  Blir galen när jag ser små bebisar som knappt är några veckor gammal med hål i öronen.. För vems skull tar man hålet? Knappast för det lilla barnet...

Om Li kommer vilja ha hål i öronen när hon blir stor så kommer jag låta henne göra det, men då är det ett val som hon själv har gjort. Sen är jag emot andra piercingar som hål i tungan, naveln, ögonbrynet, näsan osv. Kanske är lätt att säga nu, men det finns en anledning till att det är åldersgräns på piercingar. Därför kommer inte jag tillåta henne att göra några hål utan hon får gott vänta tills det är lagligt. Jag tog hål i naveln när jag var 18 och det ångrar jag skarpt idag! Jag tog ur smycket så fort magen växte under graviditeten, och det är det största ärret någonsin! Jättefult och det kommer ju aldrig att försvinna.. Så vill man ha en snygg piercing i naveln så bör man ta det efter man fött barn för att det ska vara snyggast. Men då kanske man är för gammal istället..

Alla gör såklart som de själva vill,.. men i min värld existerar det inte! Jag kan inte låta bli att lida och fick ont i magen när jag såg hollywoodfrun ta hål i örat på sin lilla bebis. Fy fan!



Kommentarer
Postat av: Jessie

Håller med, det är förjävligt!

Jag som jobbar på dagis i Malmö ser det lite titt som tätt, ungar som knappt kan gå, men ha hål i öronen, de ska dom :(

2011-10-12 @ 00:00:02
URL: http://sarakechi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0