Resan från kära sthlm till götet!

Publicerat: 2011-10-12 Kl: 19:47:20 | I kategori: Allmänt


I morse gick vi upp å käkade frukost, packade det sista och for mot Göteborg! :) Blev en snabbis förbi SÖS för att hämta lite omläggningsmaterial, läkarn tyckte vi skulle köra på med silverbandaget igen... För att förhindra att det sprider sig igen. Så hoppas vi att det blir bättre nu!

Vi stannade för att käka kunch på MAX i Linköping. Li fick käka torsk och äggsås! Det var nästan godare det kan jag lova! ;) Men hur som helst så fanns det en supersöt liten gubbe med hörselapparat, brillor och en stor bricka där det stod "servicevärd". Han gav Li en röd ballong som hon lekte med och Anton beställde käk. Efter att vi käkat klart kom gubben och frågade om vi ville ha kaffe och Anton tackade ja. Han kom stapplande med en kaffekopp och när han ska ställa ner den så for hela kaffekoppen över Anton och ner i byxan... Skållhett kaffe,. Gubben ber så mkt om ursäkt och ställer sedan det som finns kvar i koppen 1 cm ifrån Li och Anton skickar iväg muggen och gubben hämtar en trasa. Där sitter alltså Anton med kokhett kaffe i jeansen och vi sitter som 2 frågetecken. Springer ut och hämtar ett par nya brallor och kalsonger till honom. Blev så chockad för man förväntar sig ju att de erbjuder en att komma och spola kallvatten, eller visar lite panik. Men jag frågade gubben om det fann några kylomlägg eller något för att han brände sig rätt rejält. Fick då kylgel för brännskador. Men inte ett ljud sen! Är inte det lite konstigt? Någon slags ersättning eller kompensering för att man blivit skållad av superhett kaffe, och byxorna förstörda. Tur han hade med sig ett par till! Gick även in på toan för att byta på Li och satte då även på silverbangadet så det kanske tog 1 minut längre än vanlligt. Men när jag sen kliver ut så står de en kvinna och väntar och när hon precis går förbi vräker hon ur sig "Vilken jävla tid det tog" Jag väser tillbaka "Vafan menar du med det" och hon stänger dörren. Jag fattar inte varför jag alltid ska råka ut för sånt! Sen blir hela min dag förstörd för jag blir så jävla förbannad! Synd att hon inte sket på sig!....

Men nu sitter vi här på hotellrummet och Anton & Li kollar family guy. Snart dags för läggdax så vi orkar upp i morgon! För då ska jag på kurs i sjukdomslära speciell! Ska bli hur roligt som helst! Längtar! Uppdaterar er om hotellfrukosten och hur kursen är! Hoppas på en god nattsömn och att Li tycker det är ok att bo på hotell! :) De var så gulliga och hade ställt in en säng som var bäddad och klar för jag sa att vi skulle ha med en liten bebis!







Leksaker har vi såklart med oss! Här busar hon lite på golvet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0