Nyfriserad och Försäkringskassan!

Publicerat: 2011-09-09 Kl: 15:51:42 | I kategori: Allmänt


I morse gick vi upp å käkade frukost och satte oss på bussen in till Fridhemsplan för att bli friserade av Nanni! Anton kapade en rejäl bit av sitt hår och jag också! Samt att jag blev brunhårig! Vet inte alls vad jag fick den idén av! Jag vet att jag grät som en liten gris när jag färgade det mörkt i 9an. Men det gjorde jag inte idag, utan snarare lossade det en sten ifrån mitt bröst när jag såg hur fint det blev och att jag slipper tänka på denna jävla utväxt som blir. Har blivit så mörk i håret sen Li föddes så det är inte klokt! Men nu var det dags för en förändring!


Jätte nöjd!

Sen har jag och Anton suttit och planerat föräldraledigheten igår kväll och idag ringde jag till fk och pratade med dem. Fick prata med en supergullig tjej som svarade på mina frågon och vi räknade tillsammans ut vad jag skulle få om jag endast tog 3 dagar/veckan istället för 5. Planen är att då gå in och jobba lite mer istället för att kunna dryga ut ledigheten ännu mer. Vilket jag tycker är bättre! Har ju ansökt om dagis till henne from. augusti nästa år. Men då är det ju bra om dagarna räcker till också. :) Vilket de borde göra nu om det går att göra såhär istället. Vi får se! För övrigt så är det en lugn dag! Anton jobbar kväll på gården och jag måste ta mig till affären för att handla ingredienser till en tårta. Har fått en beställning som ska vara klart tills på söndag. Så bäst att sätta igång!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0