Nytt recept!

Publicerat: 2011-09-07 Kl: 22:30:28 | I kategori: Barnmat


Även detta recept gick hem hos min lilla tjej! Antingen är hon bara väldigt matglad på mammas egengjorda mat, eller så är jag en rätt duktig kock! :) Idag käkade vi kyckling, ris och beasås till middag så passade på att ta fram en filé till Li och kokade lite ris till henne också. Dock i en egen kastrull eftersom de inte ska ha något salt. Å jag kan då inte äta mat som inte saltas så då fick hon ta en egen kastrull. Kokade ris, kycklingfilé och blomkål. Pressade i en halv liten vitlöksklyfta, lite oregano och finmalen svartpeppar.


1dl ris
1dl kycklingiflé
En näve med blomkål
½ liten vitlöksklyfta
oregano
finmalen svartpeppar

Detta var ett provkok då jag ville se om det överhuvudtaget gick ner, vilket det gjorde så då vet jag det. Tråkigt å göra ett storkok så tycker hon inte om det. Men detta gick! Är det någon av er läsare som har matlagningstips så skriv gärna! Alltid roligt att prova andras recept!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0