Bröllopstårtor!

Publicerat: 2012-08-11 Kl: 18:30:00 | I kategori: Tårtbakning


Jag har fått äran att göra Sanna & Dick´s bröllopstårtor till deras bröllop idag! Självklart var jag nervös, vilket åtagande att göra tårtor till ett bröllop, deras viktigaste dag! Har ju inte gjort en tårta sen mumintårtan i mars, så det var en nervöst, men det gick jättebra! Hade lite mindre problem med hallonmoussen som skar sig, gjorde allt enligt recept så jag visste inte varför det blev som det blev. Men jag fick kasta och göra om. Väntade länge på att de nykokta hallonen skulle svalna sen vispade jag inte grädden lika hårt och vips!
Så blev det en perfekt hallonmousse!
 
Tårtorna är fyllda med hallonmousse och vit chokladmousse
Spacklade med grädde och täckta med marsipan.
Blommor och blad är gjorda i sp,
Önskar brudparet all lycka till och hoppas att tårtorna motsvarade deras förväntningar! Jag är jättenöjd och mousserna var sjukt goda, så det borde ha blivit en kanon kombination!

Kommentarer
Postat av: Linda E

Åh vad fina, klart dom måste blivit nöjda!

2012-08-11 @ 19:13:28
Postat av: Jennifer

Tack fina Linda! Jag hoppas det! :)

2012-08-11 @ 19:50:18
Postat av: Anna

Wow, så fina!!!!
Kramis

2012-08-11 @ 20:08:31
URL: http://annaspysseltajm.blogspot.com
Postat av: vicki

ÅÅÅÅH avis!! va du är duktig !!! dom vart juh jätte tok fina juh !!

2012-08-11 @ 21:30:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0