Ansiktsbehandling!

Publicerat: 2012-12-22 Kl: 19:01:24 | I kategori: Allmänt


Igår kväll när jag skulle tvätta av mig så var det värre än någonsin... Sedan jag köpte Make up store ansikts dayprimer och cool balm så har mitt ansikte brakat! Det är det värsta jag varit med om! Jag har blivit uttorkad, röd och stram i hela ansiktet! Vet ej om det är en allergisk reaktion på produkterna eller vad det kan vara. Vet bara att nu när jag har haft uppehåll med dem så börjar det sakta men säkert bli bättre. Har i alla år bara använt vanlig tvål och vatten, aldrig återfuktat huden ibland bara med vanlig lotion om det varit lite torrt. Men min hud har vad jag anser alltid återfuktat sig själv. Men tänkte att jag skulle slå på och börja ta hand om min hud, å tji fick jag! Värre än någosin, och i ett desperat försök att gömma min röda hy har jag använt mig av make up stores cover up för att ta bort det röda... Och uppenbarligen så har jag gjort det mkt värre! ...  
 
 
Hade så ont i ansiktet igår kväll och smörjde mig med ekologiska oljor som Li fått av faster Jenny, det blev såklart bättre! Men aj, aj vad ont det gjorde! Så jag bestämde mig för att försöka få bukt med problemet med en ansiktsbehandling! Jag googlade hela kvällen/natten efter en hudterapeut i närheten av värmdö och mailade en kvinna för att kolla efter tider. Fick svar på morgonen att hon hade en tid vid 16:00 (idag lördag) och jag tog den direkt! Vilken himla tur!
 
Åkte till Rita som hon heter som är diplomerad SPA- och hudterapeut i Saltsjöbaden där hon hade sitt ställe. Efter mitt mail hade hon redan rekomenderat en ansiktsbehandling med tillval som AHA och sp mask. När jag väl kom dit och fick läggam ig under handdukar, njuta av lugn musik sa hon att jag var väääldigt torr... Det visste jag ju redan, men jag var verkligen torr överallt! Så vi började med behandlingen och när vi sedan skulle komma till AHA behandlingen så började det svida, sticka, brinna något så jävulskt och hon fick plocka bort den på en gång och sa att min hud var tyvärr för skadad för att göra en sån behangling och vi körde vidare på en riktigt återfuktande bomb istället. Höll på att somna flera gånger och när de var klart hade jag gärna stannat en timme till. Massage är ju så underskattat! Att bara få möjligheten att koppla av och njuta... guld värt! Vi pratade såklart produkter och hon bad mig avstå allt smink i ett par dagar och fokusera på återfuktning och ej använda mig av make up stores produkter. Köpte med mig en barrier repair från dermalogica som jag ska använda över hela ansiktet. Denna produkt används oftast bara på ställen där det är riktigt torrt, men fick order om att använda den på hela ansiktet, morgon och kväll. Jag hoppas verkligen att det kommer ge med sig nu! Har knappt kunna sminkat mig för det spricker och flagnar så nu blir det att boosta sig med fukt här för hela slanten! 
 
Hoppas verkligen det blir bra nu med denna produkt, är trött på att betala dyra pengar för produkter som inte fungerar! Borde finnas provburkar så man ser om man tål grejjerna först innan man behöver köpa stora mängder. Sitter här och känner mig len som en babyrumpa! Hoppas det förblir så! En härlig känsla av rent och fräscht! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0