Snökaos!

Publicerat: 2012-12-05 Kl: 20:28:40 | I kategori: Allmänt


Jösses vilket kaos det var idag! Strömmern gick flera gånger i morse och när vi skulle lämna Li på dagis så var det helt mörkt inne på dagis, lagomt när vi kom dit så kom elen tillbaka och i rummet satt alla barnen runt ett bord med ett tänt ljus! Duktiga barn! Li knatade in och när vi stängde grinden så slocknade elen igen,.. 
 
Dagis stängde till och med idag pga. säkerhet. Tycker det är bra att de tar säkerheten före allt annat. Tänk hur många barn som kanske fick stanna extra länge idag pga. att föräldrarna inte han i tid. Så bra av dem att ringa och säga att de har fått klartecken både från polis & chefen att stänga ner. 
 
Flertalet bilar satt fast och det var drygt 3 patienter idag som lyckades ta sig fram i snökaoset! Helt otroligt! De fick vi hjälpa genom att putta på bilarna för de kom inte loss! Kaoset fortsatte även när jag skulle gå hem ifrån jobbet! Såg två övergivna bilar som stog i dikerna/längst vägkanten som antagligen inte kom längre,.. Väl hemma så ser jag massor av grannar som skottar på parkeringen. Som en god granne jag är hälpte jag självklart till! Var så mysigt att alla faktiskt hjälpte till och vi skottade av nästan hela parkeringen! Man får lite glädje och hoppet om att hjälpa varandra kanske inte är helt bortblåst! Förhoppningsvis träffar man på lika goda människor när man själv behöver hjälp! Efter snöröjningen kom jag in till en nygräddad ugnspannkaka! Mums! Sen har jag faktiskt plockat, städat och diskat här hemma. Heelt slut i kroppen, knäna värker så har faktiskt tagit en värktablett. Jag får sån himla smärta i mina knän när jag har gått för länge under en dag, eller som idag typ stått/gått hela dagen, då blir de lite griniga på mig. Så nu är jag nyduschad, ska lägga mig i soffan och kolla på stalkers sen blir det hopp i sängen!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0