Hur ska man göra för att det ska bli rätt?

Publicerat: 2012-02-01 Kl: 13:25:08 | I kategori: Allmänt


Nu blir det bara värre och värre med Gaston. Jag vet inte hur jag ska hjälpa honom! Han är ju världens finaste hund inomhus! Leker så fint med Li och de är verkligen bästa vänner! Men så fort vi går ut så är han superosäker och beteer sig helknasigt. Det händer så fort vi möter en människa som för honom verkar konstig. Som jag uppfattar som vilken som helst. Ibland när jag tror att han ska reagera så bryr han sig inte alls och när man verkligen inte tror att han skulle bry sig så blir han helknäpp och morrar. Jag vet inte hur jag ska gå vidare, blir knäpp snart!

Han har verkligen inga andra problem, därför gör det mig galen! Han är hur underbar som helst med barn inomhus, lyssnar när man säger åt honom, inga problem med andra hundar! Men just denna osäkerheten förstör så mycket. Promenaden som ska vara lugn och fin förvandlas till en dragkamp mellan oss två. Han lyssnar inte alls på att han ska gå bredvid mig när vi är ute och går, han ska alltid gå framför vagnen! Men börjar fundera på om det har att göra med att han tycker det är så läskigt när något går bakom honom? Idag när vi kom ut morrade han på en liten pojke som kom gående bakom honom,.. Mamman hans gick framför och det är inte så roligt då jag vet att han aldrig skulle göra något. Men att hela tiden stå och försvara hans beteende är inte heller roligt. Träffade på ordföranden för vår förening på gatan och han morrade konstant på honom fast vi stått och pratat en bra stund, och så får man frågan hur det går med hunden och Li ihop..Man visste direkt vad han tänkte på. Inga problem svarade jag direkt och jag vet ju att deras hund inte är så jävla duktig heller, men man tar ju åt sig såklart. I förrgår när jag stod och tog ut pengar kom det en dam upp och ställde sig bakom oss och hon hälsade på Gaston och klappade honom och frågade vad det var för ras. Vi pratade lite och så helt plötsligt morrade han på henne och hon blev såklart rädd. Jag fick återigen förklara att han bara är osäker men han är inte farlig. Jo visst,.. men jag vet ju själv vad jag tänker när djurägare kommer in med deras galna hundar och de säger att han inte är farlig.. Vet bara inte hur jag ska gå vidare. Vill bara att vi ska kunna fungera som en hel familj! Jag vill kunna ta med mig Gaston överallt och kunna lita på honom! Han är rädd under promenaderna, går med öronen slickade längs nacken, tittar flera gånger bakåt och intar en ställning som inte är normalt.

Jag har verkligen kollat igenom honom! Det enda jag inte har gjort nu är att röntga honom, ifall han har ont där i ryggen som Toffe hittade. Men jag tvivlar på att hans beteende kommer ifrån ryggproblem. Han har alltid varit lite "knäpp" sen han var liten, då har man mest skojjat om det men nu är det okontrollerbart. Vi behöver hjälp asap!

Har mailat till flera hund psykologer, men har inte fått något svar. Får kanske försöka med de som inte är så kända, kanske de kan ta hand om oss. Det får kosta vad det vill, jag vill bara att han ska bli trygg! Någon som har något tips om någon hundtränare eller någon som har efrarenhet av en hund med problem? Maila!
[email protected]





Kommentarer
Postat av: sofia

har du ringt hundens hus? där fick jag svar direkt när jag hade problem med polly!



samma med http://evabodfaldt.com/omcarina.asp fick svar direkt!!!

2012-02-02 @ 21:07:47
URL: http://soffilina.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Hej! Gullig du är som skriver!

Har faktiskt mailat henne, alltså Eva men utan svar. Har dock fått kontakt med Kjell Ström nu som vi har mailkontakt och ska eventuellt boka in en konsultation. Men det kostar ju en slant! :)

2012-02-02 @ 21:11:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0