Tårtbakning hela dagen!

Publicerat: 2012-02-18 Kl: 20:19:31 | I kategori: Tårtbakning


Fyllde ju alla tårtor igår så idag ställde jag upp dem på tårtbrickor, spacklade och täckt dem med babyblå marsipan. Blev en kanon snygg färg! Anton är så duktig som hjälper mig i baket, tur jag har honom! :) Med hans jätte stora händer så färgade han marsipanen till alla 4 tårtor på ett kick!


Fylld med geisha fluff & hallonmousse


Spacklad med grädde


Utkavklad marsipan. Fodrar med vanlig rapsolja för att inte marsipanen skall svettas när den läggs på tårtan.


Sen är det bara att försöka täcka tårtan snyggt utan en massa bubblor och skarvar


Använder mig av en smoother för att hjälpa till att få tårtan rak och fin efter att jag använt händerna till att släta ut marsipanen.


Sedan skär jag bort det överflödiga marsipanen med en pizzaskärare.
Klart!



Så nu står alla 4 tårtor i kylskåpet och väntar på att bli dekorerade! Har redan dekorerat kanterna med en ny metod och jag är såå nöjd! Detta kommer bli de finaste tårtor jag har gjort! Men ni får tyvärr vänta tills i morgon för att få se dem. Jag har ett dop att gå på innan, men efter de ska ni självklart få se resultatet, som alltid! :)

Må gott mina kära läsare!


Kommentarer
Postat av: Marie

Du e så duktig och i morgon får man smaka :)

2012-02-18 @ 20:39:53
Postat av: Jennifer

Ja! :D I morgon får vi äta tårta hela dagen lång! :)

2012-02-18 @ 21:29:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0