Mysträff med Linda !

Publicerat: 2012-01-27 Kl: 21:44:52 | I kategori: Allmänt


Idag jobbade jag på förmiddagen, gick super som vanligt! Alltid lika roligt att gå iväg och jobba, man saknar kunderna, kollegorna, arbetet i sig. Det enda är att man oftast blir avbryten mitt i när man håller på för man ska gå hem. Finns alltid hur mycket som helst att göra på en klinik. Jag har ju blivit så sjukt pedant så jag hatar när det är rörigt och lortigt runt mig. Jag är nog den som plockar och fixar i ordning så fort jag får chansen på jobbet. Man blir så lycklig när man jobbar i en ren och fin miljö! Från och med nästa vecka kommer jag att jobba 8-17 på måndagar. Li´s farmor ska vara barnvakt från 12-17 så det blir toppen!

Idag spenderades dagen med Linda, min gamla arbetskollega från Väsby. Alltid lika mycket skratt och panik när vi ses, jag älskar det! Dock skrev jag fel hållplats i smset till henne när hon skulle gå av, så hon fick gå en liten omväg. Jag förklarade att hon inte kan missa dödsbacken och att det bara är att gå uppför så är hon framme. Då hon inte såg "dödsbacken" frågade hon en gammal dam efter vägen vart dödsbacken ligger.... Alltså jag dööööör! När hon sen kom på att det kanske var ett yttryck för en jobbig backe, eftersom damen i fråga aldrig hade hört talas om den backen... Så himla roligt! Vi käkade lax med sallad och tog en tur med hundarna. De är så himla gulliga mot varandra! Sötkorvar! :) Gaston var helt död efter Griffs lekar,.. Man kan väl kort säga att Gaston inte hade en chans mot denna lilla snabba varelse!

Innan hon gick så lämnade hon lite läxläsning till mig!


Kan säga att jag har att göra nu! Ett perfekt tillfälle att läsa när jag och Karin ska på kurs! Har jag hela kvällarna för mig själv och kan verkligen plugga utan att få dåligt samvete över att inte busa med lilltutan! :)

Tack för en kalasdag Linda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0