Renovering!

Publicerat: 2012-01-30 Kl: 19:00:13 | I kategori: Renovering


Nu är renoveringen av den gamla byrån igång! :) Det var visst lite mer pyssel än jag trodde då det fattades fler bitar än jag trodde ur själva byrån. Den har ju lite sprickor i bakkanten, men det är bara charmigt! Det som fattas är lösa bitar som sitter som kantlister nere vid socklarna på byrån. Så de ska vi försöka snickra fram nya!



Började med att tvätta rent hela byrån med målartvätt. Detta ska man göra innan man slipar för att förhindra att smuts och dyligt tränger ner i trät när man sen ska slipa!




Kan säga att den var hur skitig som helst! Äckligt, men ren blev den kan jag lova! I de små hörnen gnuggade jag med tops som jag doppade i målartvätt.


Sen började jag slipa lite så jag fick den matta ytan jag ville ha.

Fyllde även igen hål med snickerispackel som jag inte ville ha där. För att undvika att spacklet i de största hålen skulle sjunka så fyllde vi ut med en rundstav.




Sen spackla!


Anton är så duktig och påhittig! Här täljer han i ordning kanterna!


Såhär ska det se ut


Min duktiga man! Han kan han! :)

Är fortfarande några bitar som ska fixas i orning! Sen ska byrån slipas efter spackling och sen tvättas, sen grundmålas och sen målas! :) Kommer bli hur fint som helst!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0