Djurpsykolog

Publicerat: 2012-03-05 Kl: 21:08:50 | I kategori: Djuren


Gastons problem verkar inte försvinna och som jag tidigare skrivit så vet jag inte varför han beteer sig som han gör. Vill verkligen göra allt och hjälpa honom så han kan bli trygg igen. Har därför bokat en tid hos Maria, som är en djurpsykolog. Kan tänka mig att många av er inte alls tror på sånt men det bryr jag mig inte om. Det är något jag tror på och jag hoppas verkligen att hon kan hjälpa oss.

Har för ca 10 år sedan varit på en föreläsning då Maria berättade om sin förmåga att "tala med djur" när jag sedan fick tipset om att kontakta henne så kom jag ihåg henne och hennes föreläsning. Hade helt glömt bort det alternativet så jag ringde upp henne direkt. Vi pratade lite allmänt om rasen, ålder och att jag vill boka ett besök. Så himla trevlig och gullig och jag känner mig så förväntansfull och spänd att jag hoppas att dessa veckor går fort. Hon säger själv att hon inte kan hela någon eller laga någon. Det enda hon kan göra är att ta reda på vad som är fel. Det är precis det jag vill ha reda på! Jag känner att detta kan vara lösningen på våra problem.

Jag hoppas att Gaston kan förklara varför han är osäker och vad som är fel, samt hur vi kan hjälpa honom. Maria håller till strax utanför Borlänge så det är toppen! Då ska vi passa på att hälsa på släkten där uppe och sedan åka till Maria på lördgen. Mötet uppskattas ta ca 2,5 timmar och sedan får vi med oss allt material och allt som Gaston "sagt" på ett papper. Sedan kunde vi gärna ha med oss anteckningar om vi ville fråga något själva. Vilket vi självklart vill! Ser så mycket fram emot detta besök! Kommer självklart att skriva hur det gick och vad vi pratade om. Så kan ni som är intresserade läsa :) Kan tänka mig att det finns en och annan skeptiker, det brukar det alla vara sa Maria. Så det ska bli spännande att höra vad hon säger så hon övertygar oss.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Hoppas ni finner lösningen så att det blir någon ordning på killen din!

Jag är en skeptiker till just uttrycket att PRATA med djur, jag tror mer på att läsa av. Alltså se på hela djuret, det finns de som har öga för det och de som inte alls har det. Givetvis finns det de som är halv bra med :P men men som sagt hoppas det löser sej!



Kram kram

2012-03-11 @ 23:19:27
Postat av: Jenny

Hoppas ni finner lösningen så att det blir någon ordning på killen din!

Jag är en skeptiker till just uttrycket att PRATA med djur, jag tror mer på att läsa av. Alltså se på hela djuret, det finns de som har öga för det och de som inte alls har det. Givetvis finns det de som är halv bra med :P men men som sagt hoppas det löser sej!



Kram kram

2012-03-11 @ 23:20:25
Postat av: Jennifer

Tack! Jag hoppas också det blir bättre! ... Jag står rent ut sagt inte ut längre. Han morrar på allt som kommer innanför vår dörr, så har lixom tappat hoppet känns det som! ...

As jobbigt! :( Men ska ge det denna chansen, så får vi se!

2012-03-12 @ 19:40:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0