Renovering,... igen!

Publicerat: 2012-03-09 Kl: 23:01:28 | I kategori: Renovering


Fasen så vi håller på! ... Men vi stod ju i valet och kvalet att ha kvar den fondtapet som vi satte in för 1 år sedan. Jag gillar den tapeten, absolut. Men det var bara det att jag kände att det blev lite rörigt med Li´s alla leksaker och hennes underbara träd hon fick. Det passade helt enkelt inte in längre.





Så jag tänkte alltså måla om den väggen. Men den hade redan innan lite luftbubblor i tapeten, så vi stod i valet och kvalet mellan att ta ner hela tapeten eller bara skära upp och limma fast tapeten igen. Sen måla. Vi valde det senare alternativet, men när Anton började skära upp kanten på tapeten så lossnade fan hela väggen! ....


Eller ja, tapeten, men det kändes som hela rummet gav vika och tapeten lixom ramlade ner,.. såg inte ut som att den suttit fast ens! Inte ett spår av limmet eller dyligt, förutom där i kanten där vi från början fick skära upp och peta in lite tapetklister när det bubblade.



Helt otroligt! Så nu är tapeten och alla de andra lagren borta, och kvar blev en betongvägg! Som vi här på kvällen har spacklat, slipat och tillslut målat vit!



I morgon tänkte jag gå till ByggOlle å köpa en burk med färg. Vet dock inte vilken färg jag vill ha på väggen ännu, det står mellan den ljusgula (inuti ugglorna) och den rosa färgen som ekkorn har. Vad tycker ni?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0