Karius & Baktus!

Publicerat: 2012-05-29 Kl: 20:32:59 | I kategori: Allmänt


Vi har verkligen varit skit dåliga på att borsta tänderna på Li innan läggdax! ... Jag brukar göra det på morgonen, men man vill ju gärna att det blir rutin på alla moment innan kvällen. Som det ser ut nu så duschar/badar hon, ny blöjja, pyjamas sen får hon välling i min famn framför tv. Sedan går jag in och lägger henne i hennes säng. Har släkt alla lampor, dragit igen persiennerna och nu på sommarn även fått lov att hänga för ett påslakan för att de ska bli tillräckligt mörkt. Det funkar verkligen super! Förut somnade hon alltid när hon drack sin välling, men hon har slutat med det sen ett tag tillbaka. Så nu har vi lixom ingen som helst ursäkt till att inte lägga in tandborstningen på kvällen som ett nytt moment. Har kört så i några dagar nu, och det går jättebra. Vi borstar tänderna, så pussas vi godnatt så lägger jag ner henne. Funkar perfekt! Hon somnar alltid! Man ska väl aldrig säga så men hon gör det, någon gång händer det att ja får gå in för hon gråter lite, men då har hon snurrat så mkt så hon ligger upp och ner, eller sitter fast med händerna eller fötterna mellan ribborna. Vi har verkligen haft tur med vårat lilla troll! Hon är så himla duktig!







När jag skulle visa Li förut hur man borstade tänderna så lät jag av ren reflex "äääääääh" ... medans jag borstade. Jag kan säga att hon låter precis lika dant.. som att man lixom ska låta "äääää" när man borstar tänderna. Det bara är så... Man får verkligen tänka sig för både hur man gör och vad man säger, för den lilla härmapan snappar upp väldans fort! På gott och ont! ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0