Planering!

Publicerat: 2012-05-05 Kl: 14:05:41 | I kategori: Renovering


Jag hoppas jag har kommit på ett sätt att försöka hjälpa mig själv genom att sluta vara så stressad. Man når en gräns när man själv tycker att det räcker. Jag är helt enkelt inte lika glad längre och jag tror att mycket handlar om att jag känner mig så stressad över att saker inte blir gjorda. Att jag inte orkar/kan planera så det blir gjort. Allt för ofta hamnar jag i soffan eller framför datorn och drömmer mig bort och önskar att det blir klart ändå. Men det blir det inte. Det kanske är skitsaker för många, men jag tror att om vi försöker fixa till dessa "småsaker" som behövs med lägenheten och annat så kan jag koppla av och njuta av livet istället för att oroa mig om att det aldrig blir klart. Det är inga stora saker som behöver göras, men det ligger ändå och tycker över en.

Jag har gjort en lista. En planeringslista. Precis som Anders på arga snickarn gör! En lista på saker som behöver göras och sedan får vi tillsammans försöka sätta ett datum då det ska vara klart. Det är mkt som inte blir gjort på grund av att Li är i närheten, då kanske man inte vill borra, måla, slipa osv. men där finns det ju hjälp att få! :) Jag vet en farmor som gärna lånar barn så det är egentligen bara att säga till. Ska försöka sätta mig ner med kärleken och se vad vi kommer fram till hur vi ska göra.



Nu är jag lite taggad sådär igen, hoppas det håller i sig ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0