Sömnlös!

Publicerat: 2012-11-08 Kl: 23:46:25 | I kategori:


Har hela kvällen suttit och uppdaterat Aftonbladets hemsida där en liten flicka som heter annan, 9 år är försvunnen! Jag får så fruktansvärt ont i magen och kan inte somna,.. Jag har nog läst om artikeln flera gånger men såg nu sist att de uppdaterat med en liten notis om att de inte vet om Anna var med på en buss ifrån skolan som skulle ta dem till en annan ort och ha gympa!

Jag menar, när jag var liten så gjordes det kontroller innan bussen åkte från platsen! Det var upprop så man visste att alla var med i bussen både fram och tillbaka! Annan info är att man inte ens upptäckte att Anna var försvunnen under hela dagen! Deras svar på det var att de hade vissa elever som skulle vara hos skolsköterskan! Vafan är detta?! Våra lärare hade stenkoll på var vi befann oss i alla lägen! Kom vi inte på morgonen så ringde de föräldrarna direkt! Vi hade "upprop" ända fram tills årskurs 9! I gymnasiumet var det avprickning på varenda lektion! Inte ens där slutade skolan med kontroller när vi åkte buss någonstans! Då är man ändå snart 18 år! ,..

Jag blir så rädd när jag tänker på att Li ska växa upp! Jag får ont i magen bara jag tänker tanken att hon en dag ska gå till skolan själv! Jag vet att den dagen kommer, men jag kommer försöka hålla fast henne så länge jag bara kan! Försöka att få vara med och följa henne fram och tillbaka så länge det bara går! Om ett barn kan försvinna på 400meter i detta fall så vågar man ju inte låta Li gå själv någon stans!

I dagens samhälle så finns det så sjuka människor som vandrar lösa på våra gator! Man kan inte lite på någon! Idag begår till och med barn brott mot ett annat barn! Jag blir mörkrädd och så orolig så jag knappt kan prata om det. Men nu har det gått för långt! Vi måste alla försöka ha lite civilkurage att våga sätta ner foten när någon gör fel, våga fråga om man ser något som är misstänkt! Våga hjälpa en annan människa i nöd! Sluta att vara så självupptagna av vårt eget liv och se till våra medmänniskor! Våga agera! Om vi alla kan hjälpas åt kanske vi en dag kan våga släppa ut våra barn för att leka i lekplatsen bara 50m från huset! Idag vågar man knappt vända ryggen till så är någon försvunnen!

Nu hoppas jag att denna lilla flicka får komma hem välbevarad! Jag önskar jag bodde i Göteborg så jag kunde hjälpa till! Det är dags för en förändring! Att dela på FB räcker inte alla gånger, man måste våga sig ut på riktigt för att hjälpa! Ber till högre makter att lilla Anna hittas fort som bara den, mina tankar går just nu till Annas familj, släkt och vänner! Vi alla håller tummar och tår att ni snart får hålla om henne igen! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0