Första VAB dagen!

Publicerat: 2012-09-12 Kl: 10:18:33 | I kategori: Allmänt


Ja det ska väl vara första gången för alla. Li som knappt har varit sjuk har ju som ni vet varit förkyld, hostig och snorig i snart 2 veckor, om inte mer! Men det har lixom ändå aldrig brytit ut på henne. Förskolan har tagit febern på henne vid 2 olika tillfällen då de tyckt att hon varit varm, men då inte haft någon feber. Men imorse kom liten vacklande med snutte och kudden gråtandes. Hon var jättevarm och hade en temp på 38,9 så det var ju lite feber. Alvedon och vatten fick hon. Så åkte till jobbet för att öppna då jag har öppning denna vecka. Men eftersom Anton har invigning för nya Ettan idag så blev det jag som fick vara hemma. Kom tillbaka efter 8 så byttes vi av. Smsade förskolan att Li var sjuk så här är vi. Nu sover tutan igen en sväng i soffan,.. Hon är ändå pigg! Hade jag haft 38,9 så hade jag varit död! Jag känner mig sjuk redan då tempen går över 37,6... Det är ju olika, men barn är väl mer tåliga kanske?
 
 
Själv är jag ju också superförkyld och hostig. Så kanske bra att försöka kurera sig, i morgon jobbar jag kväll iaf, så har ju några timmar nu som vi kan ligga i soffan och vila bara. Så får vi lösa fredagen på något vis om Li fortfarande är sjuk. Jag ska på begravning och det vill jag inte missa. Får kanske fråga om Farmor kan ställa upp annars. Det löser sig på ett eller annat vis. Nu kurerar vi oss i soffan och hoppas hon blir frisk! Snoret blir vi nog inte av med hur mkt vi än försöker... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0