Sjukling!

Publicerat: 2013-01-18 Kl: 20:33:40 | I kategori: Allmänt


Li har varit sjuk typ hela veckan! I måndags så var hon jättevarm och hade feber! .. Som tur var så kunde vi trixa lite med Antons tider och på måndag fick hon trots hög feber sova hos farmor, vilket gick jättebra! Var hos farmor hela tisdagen, vilket räddade mycket av jobbtider för mig och Anton, men så hade hon fortfarande feber på onsdagen... Då fick jag vabba,.. Torsdagen löste vi med att anton jobbade hela dagen och jag jobbade ju kväll, så det gick och pussla där med och idag jobba ju Anton kväll igen och farmor täckte upp för timmarna innan jag kom hem! Så hela veckan har varit rätt mkt pusslande, men med farmors hjälp klarade vi det utan större förluster! 

Kändes dock bra att hon inte var ensam, var tydligen över 5 barn som var sjuka denna vecka. Hon har trots allt bara varit sjuk 3 ggr, sen dagis, så jag är fortfarande nöjd. Vissa ungar är ju sjuka varje månad! Så då kändes det lite bättre att det var fler som var dåliga med feber som tagit om. Förskolan skickade ut ett meddelande via appen som jag tycker är toppen! Där de påminde igen om 48 timmars regeln vid sjuka barn, tycker de är viktigt! 


 
Nu är det nya tag och Li känns på bättringsvägen! Ingen feber idag, vad jag vet så nu tar vi helg! I morgon ska jag scrappa med finaste Sollan och Anna-Lena! Såå kul ska det bli! 
 
För övrigt fick jag en riktigt feelgood känsla när en djurägare utbrast vid receptionen " Dig ska vi ha, du måste vaccinera vår katt" Jag var påväg hem, men efter detta uttalande så fick jag såklart hjälpa kunden! haha! Katten hade skickat en veterinär till sjukan med 2 veckor antibiotikakur och förr förra gången hade de varit 5 stycken som höll med handskar, väska och klämbur! Men förra året hade visst jag vaccinerat och det hade gått hur bra som helst, därför de kände igen mig. (Blev lite nervös faktiskt!..) När de lyfte upp katten på bordet var ögonen stora som svara klot, han fräste och morrade högt,.. hjäälp..... Jag har för övrigt skadat mig varje dag denna vecka så jag kände att lite mer blod spelar ingen roll! Men djuräg. förklarade precis hur jag hade gjort förra gången och jag gjorde likadant. Tygväska, öppnade båda öppningarna, väskan föll ihop lite, ut tittade huvudet och vips på 2 sek så var vaccinet i katten, "woooow! utbrister matte och klappar händerna! Sedan säger hon: "Du får aaaaaaldrig sluta här för då vet jag inte vad vi gör!" 
 
Jag gick hem med ett leende på läpparna och kände mig duktig! Hurra för mig! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0