Li´s 2 års kalas tårta!

Publicerat: 2013-03-06 Kl: 18:50:00 | I kategori: Tårtbakning


Ni som har läst vet ju redan årets tema på Li´s tårta, och de var ju självklart Nemo som jag har förberett hela veckan lång! Figurerna är av plast så det är inget jag har gjort själv, men övrig dekoration. Tänkte jag skulle spara mig lite tid genom att köpa figurer! Dessa har dock simmat hela vägen från USA till bergmossen, tack fina Erika för att du hjälpte Nemo komma hem!
 
Detta var ju min första 2 våningstårta, och jag har haft sån stor hjälp av mina fina tjejer! Sanja, Carola, Orsi, Mims! Mina okunniga frågor gjorde denna tårta möjlig! Spacklade även med Carolas underbara marshmallowsmörkräm! Det var lite skillnad mot att spackla med grädde kan ja lova! Kan nästan säga att grädde är uteslutet numer, efter denna helt fantastiska kräm! Jag är kär! Carola hittar ni på Mycakes på fb, hennes hemsida är under uppbyggnad.
 
 
 
 
 

Tårtan innehöll centerfluff & hallonmousse, använder mig av Toves recept, de hittar du här 
Dekorationer gjorda i sp & marsipan
Strössel som sand
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0