Heltid!

Publicerat: 2013-05-17 Kl: 22:50:01 | I kategori: Allmänt


I onsdags så tog jag faktiskt beslutet, över 0 betänketid att gå upp till heltid! Jag har jobbat heltid ena veckan och den andra veckan har jag jobbat 8-15 och sen ledig på fredagen. Men nu på senare tid så har det lixom känts väldigt onödigt och mer bekvämt. Dels för att Li aldrig är klar när ja kommer kl 15, hon ska alltid gunga klart, leka klart så jag står ändå där i typ 20-30 minuter ibland och får tjata på att få med mig ungen hem. Då kan jag lika gärna jobba! Kommer jobba 07:00-16:00 måndag, tisdag, onsdag & fredag. 15:00-21:00 torsdagar, och det känns toppen! Det passar mig och Anton perfekt och jag tycker det är en bra arbetstid för att det faktiskt fungerar för vårt hem. Då anton jobbar kvällar & repar vissa dagar så hade det inte gått/blivit krångligt att ja slutade typ 18, eller 17 heller för den delen vissa dagar. Så nu är det bestämt! Känns faktiskt bra och ska bli kul att få en "hel" lön! 
 
För övrigt har vi fått det superfint inne på operation, och finare kommer det bli! Det är ett helt nytt kök/arbetsplats där inne och bord och övriga grejjer är under beställning. Kommer bli så kul med lite nya grejjer där inne! Superfina lådor där jag har mina tandgrejjer och allt ligger på sin plats, det gillar jag, ordning och reda! 
 
Visst kommer jag sakna fredagarna, men om det skulle vara så att jag behöver vara ledig så kan jag ta ut föräldrapeng! Har massor av dagar kvar, så de få gånger ja ska ev. upp till blge så kan jag ta en sån dag istället. Nu har man ju lyxat till det lite på fredagar och latat sig i soffan,.. men nu är de arbete på 100% som gäller! Full rulle, så jag dessutom kan ro hem legitimationen! 
 
Idag har vi haft Hasse, Helen och Putte på besök! Ätit god mat och hundarna har lekt! Var trevligt! Skönt med helg och i morgon blir det lite pyssel ute på balkongen. Har fått superfina och stora! plantor av Karin idag, såååå sjukt nöjd! Kommer bli så roligt! Att jag dessutom lämnar över dem i händerna på min kära granne när vi åker är ännu bättre för hon hade själv dessa tomater förra året! Så hon har gröna fingrar så ja tror de kommer bli toppen! Eller hur Rita? 
 
Nu är de mys med kärleken, fortsätta kika på game of thrones, en mkt bra serie! Så nu följer jag:
Game of thrones, Walking dead, Revenge & Winkings ! Såå sjukt bra serier! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0