Allt känns hopplöst...

Publicerat: 2011-08-29 Kl: 16:49:55 | I kategori: Födelsemärket


Det har verkligen inte varit min mening att denna blogg skall vara full av tråkigheter,.. men just nu känns det som att hela mitt liv är fullt av klagomål, ångest och smärta. Jag beundrar de föräldrar som lever med sjuka barn, vilken otrolig styrka de måste ha! Jag känner mig helt utmattad av Li´s födelsemärke som ständigt orsakar smärta, sjukhusvistelser. Känner mig trött och slut som artist,.. det gnager ända in i själen och jag känner mig så orkeslös.. :( Skulle behöva en månads semester utan sjukhus, omläggningar, smärta och bara fyllt med massa kärlek. Jag vet att jag kommer orka, vi är byggda för att klara påfrestningar, men ibland måste man bara få tycka lite synd om sig själv och inte minst min lilla tjejj. Att hon ändå trots detta hemska födelsemärket är glad, skrattar och älskar att träffa människor! Det svider i hjärtat när hon gråter för att det gör ont.

Idag var vi på sjukhuset igen och gjorde detta ättik/syraomläggningen. Hon grät som en tok och jag försökte trösta. Vilket inte är så lätt alla gånger. Man känner sig så hemsk, hur ska hon veta att jag försöker hjälpa henne! Mammas älskling! Hon stod på ett ben och stötte knappt på sitt vänstra ben,. men vi ska fortsätta med omläggningen och alvedon så ska vi tillbaka på torsdag igen....

Sen fick jag lov att avboka babysimmet som jag sett fram emot så länge! Jävla skit.. Förstår såklart att man inte vill ha i bakterier i vattnet samt att det inte är så bra för hennes sår. Tänkte först att det borde funka med sånna där vattentäta omlägg jag har, men doktorn sa att det inte var någon bra idé och inget att tänka på.... Så jävla deppigt,.. Känner mig jätteledsen!

Ringde FK och kollade med dem om man kunde använda sig av sjukdagar istället eftersom det kräver omläggningar, resor till-från sjukhuset, antibiotika osv. men då är hon för liten.. hon måste ha fyllt 240 dagar eller ligga inlagd på sjukhus.. Jävla tråkigt. Sen kollade jag även upp min försökring och där står det ju att man har medicin, rese och sjukhuskostnader som täcks av försäkringen. Läser man lite till så finns det en liten kolumn där det står Försäkringen gäller inte för:
*Hemangiom och lumfangiom

Toppen! Skit bra.... Blir så jäääävla trött!! Finns det någon försäkring som täcker allt!? Det är ju jävligt roligt att det alltid ska vara just ett undantag för det man själv råkat ut för! .............................. Fy fan! Men jag ringde in och frågade och de skulle skicka ut en blankett om skada så får vi väl se. Tänker försöka ändå eftersom det är en mekanisk skada. Blöjjan har ju påverkat skadan också. Så får vi se, men som sagt det finns väl kryphål i allt nu förtiden. Ska man skratta eller gråta? Har gråtit en skvätt och det känns möjligen lite bättre... Men jag är bra trött på allt. Känner mig som en grinig gammal tant. Tålamodet är inte på topp och jag gnäller/skäller på Gaston för minsta lilla, vilket såklart inte är hans fel så får jag dåligt samvete att jag skrek på han efteråt... :( När folk frågar om allt är bra så svarar man alltid "Jo det är bra, hur är det med dig" Varför? Varför inte bara vara ärlig och säga att allt känns skit och man är ledsen men det gör man inte för man vill inte packa på andra sina sorger och problem...

Tappade Anki i garaget på södersjukhuset också... hade kört ut och åkt en bit när jag kom på att Li tappade henne när jag packade in henne i bilen, glömde att plocka upp henne. Gjorde en rejäl jävla u-sväng och körde med ilfart tillbaka till garaget i hopp om att hon låg kvar på marken. Vilket hon gjorde, så jag grät en extra liten tår att hon nu var tillbaka i vår familj igen. Jävla anka.......





Kommentarer
Postat av: Ida

Kämpa på..allt känns hopplöst just nu. Ta styrka från varandra..man orkar på nåt sätt.

Gaston kan inte ha en bättre familj och det vet han också.



Styrkekramar // Ida m familj och Heros

2011-08-29 @ 17:28:44
URL: http://bebisprutt.blogg.se/
Postat av: Linnéa Hedman

Kram och lycka till med allt. Hoppas det löser sig. / Linnéa H

2011-08-29 @ 18:36:54
Postat av: Jennifer

Tack för era fina kommentarer!

Tack Linnéa!



Det är som du säger Ida, man orkar, det gör man nog alltid. Tack för dina fina ord!

2011-08-29 @ 21:46:07
Postat av: Jessie

Usch, jag blir nästan gråtfärdig av att läsa din blogg, känner med er :(

Jag håller med, allt känns helt jävla hopplöst!

Hoppas min tanke kan kännas lite lättande!



Stor kram!

2011-08-29 @ 22:20:20
URL: http://sarakechi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0