Förlossningsförberedelser!

Publicerat: 2011-01-12 Kl: 20:24:51 | I kategori: Graviditet


Igår vad jag och Anton på en kurs som handlade om förlossningförberedelser.
Kursen i sig var spännande och det som var xtra mysigt var att det bara var 3 par, så det fanns mkt tid för att ställa frågor och prata med de andra om hur de känner sig samt till barnmorskan som fanns på plats såklart.

Det var 2 mammor från en gruppträff för förstföderskor som jag gick i november som var där, så det var kul å se hur de hade vuxit och såg ut idag! Vi har vårt bf före alla andra, så ska bli spännande att se hur det blir i slutänden.

Vi pratade om förlossning, smärtlindring, olika ställningar, olika faser, när man ska åka in, vad man ska ha med sig i bb väska, vad man kan göra för att må bättre helt enkelt. Alltid bra att gå på kurser tycker jag.



Var dock en av tjejerna som hade med sig en "doa" som jag tror allihopa önskade kunde hålla tyst.. Hon babblade på och avbröt barnmorskan och verkade vilja svara på alla våra andras frågor... Anton var nära att skicka ut henne ett par gånger, men jag fick lugna honom! haha!

Slutligen tittade vi på en film om förlossning,. Ja, går alla förlossningar till sådär så är väl det ett stort +
Ingen som skrek, grät eller ville ge upp och gapade efter ett snitt. Vad vet jag, men det var väldigt harmoniskt. Alla andra födelser man har sett på tv osv. skriker ju folk hej vilt, tacka för det när man ska trycka ut en person.
Vi får se hur våran förlossning slutar, spännande! Tror inte man kan förbereda sig på hur en förlossning kommer vara, självklart kan man gå på profylaxkurser osv. för att försöka komma ihåg i stundens hetta hur man skulle andas... Förhoppningsvis så glömmer man inte det iaf,..

Nästa vecka är det del 2 på förlossningsförberedelser. Då ska vi prata mer om när bebis är född! Det kommer däremot bli mer spännande, för hur som helst så ska ju ungen ut vare sig man vill det eller inte!




Kommentarer
Postat av: sofia

jag hade nytta av profylaxen här hemma och innan jag fick EDAn på FL. jag tig ju EDA tidigt för jag hade inget intresse alls å vilja se hur mkt jag klarade :P

har du läst min FL-berättlse frstn?



och hon hade en doula med sej va? inte en doa :P

2011-01-12 @ 20:30:01
URL: http://soffilina.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Ja jag har läst den :D Nej jag känner faktiskt samma sak, ge mig allt som finns, varför ligga å ha ont om man inte behöver..



haha!! Ja så kanske de heter ;) haha inte en doa iaf!

2011-01-12 @ 21:28:10
Postat av: Jenny

Hej Jennifer!

Vilken tok fin blogg! Ska bli kul att följa er hehe man hörs ju inte så ofta liksom men alltid kul att se hur det går.



Kram kram



2011-01-13 @ 07:09:42
URL: http://www.ki.se;)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0