Vårat vagnköp!

Publicerat: 2011-01-09 Kl: 19:05:54 | I kategori: Graviditet


Jag var ganska bestämd att jag ville ha en helt sprillans ny vagn, fanns inte att tänka på att den skulle vara begagnad. Mitt första barn och såklart vill jag ha en ny vagn!

Var och kollade på massvis med vagnar på barnens hus, babyproffsen, osv.
Fastnade för en Emmaljunga Citycross, eftersom jag ville ha en bra och stabil vagn med 4 lika stora hjul.
Med 2 stora hundar behöver jag en vagn som klarar påfrestningar.

Vi kollade upp priser osv. vagen skulle gå på mellan 8-9 tusen för allt.
Det får kosta vad det vill tänkte jag, vagn behöver vi ju vare sig vi vill eller inte.

MEN ju mer jag kollade runt och frågade så verkade det ändå som att de flesta köpt sin vagn begagnad.
Kanske inte är så farlig med en begagnad vagn ändå tänkte ja?
När jag fått mina nya tankar så surfade jag in på blocket och av ren slump fann jag en Emmaljunga Citycross duovagn, både sitt och liggdel för 4.900:- inplastad!

Ringde upp säljaren som hade fått miljoner samtal och det förstod jag, en ny vagn för 4.900, klart den är såld. Men fräck som jag var erbjöd jag henne 6000 och att ja hämtade den på en gång!
-Taget!

Såhär ser vagnen ut! Jättefin och en svart modell!
Supernöjd än så länge, har hört med fler som haft/har denna vagn och de är nöjda.
Hoppas vi också blir det när vi ska ut med pyret!

Idag går vi för övrigt in i vecka 32 idag, nu är det endast 8 veckor kvar till bf! Helt otroligt!
Tycker veckorna har gått fruktansvärt fort och jag hoppas de som är kvar går lika fort.
Jag mår toppen! Har dock lite foglossningar, men man får inte klaga när man haft en sån bra graviditet i övrigt.

Du är i vecka 32.
Du har gått 31 fulla veckor och 0 fulla dagar (v31+0)
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 8:e graviditetsmånaden (lunarmånaden)
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Lör 12 mar 2011
Du har 62 dagar kvar till beräknad förlossning.

62 dagar,.. hur förbereder man sig för en sån här sak egentligen? Det är nog omöjligt!
Men det ska bli spännande!

Kommentarer
Postat av: sofia

exakt lika som vi har! PRIMA VAGN! bytte till sittdel idag :) kul med bloggen! nu ska den följas :D

2011-01-09 @ 19:14:28
URL: http://soffilina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilken fin vagn, den kommer lilltrollet sova gott i!

2011-01-09 @ 19:39:09
Postat av: Rubenvilde

Very impressed!

2011-11-04 @ 10:09:52
URL: http://rubenvilde.blogspoo.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0