Nöjd skattebetalare!

Publicerat: 2011-03-24 Kl: 11:39:38 | I kategori: Vardagsprat


Nu kommer denna tid då vi ska få tillbaka på skatten. För vissa blir det säkert ett lyckligt datum då det återbetalas en viss summa pengar, andra får restskatt och semestern är förstörd. Men samtidigt måste vi komma ihåg allt det bra vi har här i Sverige med sjukvård, tandvård, barnvård osv.

Efter de dagar vi låg inne med Li och såg alla människor behandla henne på största allvar och alla dessa prover och behandlingar som de utförde kommer jag aldrig mer klaga på skatten vi har i Sverige. Tänk er att jag endast betalade 80 kronor/dag. Vad är de för summa egentligen mot all den vård och omsorg vi fick ta del av. Mitt kejsarsnitt, mediciner, all eftervård, kontroller av Li, mat osv. för 80 kronor om dagen. Det är helt otroligt! Vilken tur vi har som bor i Sverige säger jag bara! Tänk er folk som inte har råd med sjukvård för att de inte har försäkringar som täcker den vård du behöver. Hemskt säger jag bara! Så jag hoppas för guds skull att sjukvården inte privatiseras allt för snabbt och att alla människor ska ha råd att gå till doktorn utan att bli utblottade.

S
en en till sak som folk har delade meningar om, Försäkringskassan.
Idag fick jag prata med en jättetrevlig tjej när jag ringde som förklarade för mig det jag inte förstod, perfekt! Nu tror jag att jag kan det här med "dyra" dagar och föräldrapenning osv. När man tänker till så är det rätt fantastiskt att man har möjligheten att vara hemma med sitt barn så pass länge och att man faktiskt kan få ut 80% av sin lön samtidigt som man går hemma och tar hand om sitt barn! Vilken gåva är inte det egentligen?


Tummen upp för sjukvården!

Kommentarer
Postat av: Angela

Bra där Jennifer! Det är precis det jag pratar om!!

2011-03-24 @ 12:09:42
Postat av: Jenny

Haha you go girl! Fan man e så snygg i de där kläderna... Har med haft men jag har ju inte fött barn bara opererat mej några gånger =)



Kram kram

2011-03-25 @ 12:14:56
URL: http://redfun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0