Tant doktor!

Publicerat: 2011-09-08 Kl: 23:10:45 | I kategori: Födelsemärket


Idag var vi in till sjukhuset igen.. Det är ständiga vändor! Idag åkte vi kommunalt in för jag tror det gick lite fortare än att åka bil. Nu har vi ju kört på silverbandaget sen i måndags. Dock när vi tog bort det nu så såg det lite "renare" ut, började även blöda. Men den stora hinnan av gul/grönt slem var borta. Men ingen märkbart större förändring. Vi började diskutera en behandlig med propranonol. Vi tog även ett nytt svabbprov för att kolla bakterierna. Vi körde även massa blodprover idag. Fick sitta lite över en timme med emla salva på båda armarna. Blev förvånad över hur duktig hon var! Satt helt still och sa inte alls så mkt, salvan måste ha tagit väldigt bra! Duktiga tjej! Blodproverna var för kontroll av lever, njurar, sköldkörteln m.m inför ev. behandling med propranonol. Tillbaka på tisdag för ny koll av sår samt svar på proverna.

Ena delen av mig hoppas att det ser bättre ut på tisdag så vi slipper behandling med propranolol, andra delen av mig tycker det är en självklarhet att behandla med det så hon slipper denna smärta och att det drar ihop sig. Men som sagt, det finns lite biverkningar. Men gör man riktiga och nogranna kontroller innan så borde det inte vara något problem. Men såklart man blir nervös! Det är trots allt en hjärtmedicin...


Li med apan på sjukhuset!


Den var mkt rolig! Min fina lilla unge som ändå är så glad!

Efter vi var klara på sjukhuset åkte jag till Hornstull och mötte upp Sofia min älskade vän som jag bott ihop med i 2 år under min skoltid. Var så underbart att ses och prata igen! Synd att det går så långt emellan gångerna, måste bli ändring! Saknar dig jättemycket! Hon hade även med sig sin hund Ninja, vilket Li uppskattade! Jösses så hon pratar och kollar på hundar, hon älskar verkligen hundar! Vi tog en promenad runt hornstull och avslutade på Götgatan med en liten fika och massa prat! Li fick lite mat vid parken vid mariatorget




Sen blev det godnatt! Att mössan åkt ner över ögonen var nog bara bra så det blev lite mörkt! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0